
Co to jest wordpress?
22 maja 2021
3 cechy w które powinien się uzbroić początkujący bloger
10 czerwca 2021 W myśl powtarzanej zasady „bądź wszędzie gdzie się da” również na blogach innych autorów, poruszam temat, zwracając uwagę na to co możesz dzięki temu zyskać. I czy ma to jeszcze sens w dzisiejszych czasach.
Bzdurne komentarze
Zacznę trochę od wbicia kija w mrowisko, komentarze które pojawiają się dzisiaj na blogach to w większości (niestety) puste teksty nie niosące ze sobą żadnej wartości. Komentuje się byle by pozostawić link, a to przecież nie do końca o to chodzi.
Oczywiście są komentarze, które trafnie oceniają artykuły, budują dyskusję czy wręcz wnoszą coś od siebie do poruszonego przez autora tematu ale jest to mniejszość.
Na ten proceder nie ma złotego środka dlatego, że autorowi bardzo często odpowiada fakt sporej ilości komentarzy, a komentujący są zadowoleni z postawienia śladu po sobie.
Czyja to wina?
Piłeczka w dużej mierze jest po stronie komentujących bo przecież jeżeli autor kasowałby komentarze w stylu „U mnie też…” mogłoby to być źle odebrane przez jego społeczność.
Z koleji komentujący nie bardzo silą się na wielkie wywody w komentarzach, liczy się przecież tylko ilość back linków 😉
Pamiętaj jednak, że Twój kiepski komentarz to broń obosieczna. Pisząc merytorycznie jesteś wstanie pozyskać znacznie większy ruch, a być może i stałych czytelników.
Na tym temacie skupię się w dalszej części wpisu.
Jak komentować aby Twój blog na tym zyskał?
Poniżej znajdziesz kilka porad, których zastosowanie znacznie zwiększa skuteczność komentarzy na innych blogach.
Jakość, nie ilość
Komentowanie na lewo i prawo może Ci tylko zaszkodzić, pomijam fakt, że nie sądzę abyś miał czas na masowe komentowanie merytoryczną teścia. Negatywny aspekt takich działań odczujesz również za sprawą google, nagły przyrost sporej ilości linków zadziała negatywnie na Twojego bloga. Ale to już są kwestie SEO.
Jak zatem komentować? Merytorycznie i z głową jeżeli już zaplanowałeś działania oparte na komentowaniu, dodaj kilka komentarzy mniej ale za to bardziej bogatych w treść.
Komentuj w swojej niszy
Załóżmy, że prowadzisz bloga ekspreckego na tematy kulinarne, nie sądzę aby Twoje komentarze na blogach finansowych miały jakiś większy sens. No chyba że finanse to Twój konik i po prostu to lubisz…
Spoglądając jednak realnie, jeżeli jako specjalista w danej dziedzinie podzielisz się swoją wiedza na innych blogach tego typu, to jest duża szansa na to, że inni komentujący Cię zauważą.
Dlatego uważam, że większość Twoich komentarzy powinna znajdować się na blogach o podobnej do Twojej dziedzinie lub takich które zazębiają się z Twoim tematem.
Wiedza jest kluczem
Komentarz jest świetnym miejscem na reklamę, ale nie dlatego że możesz zostawić tam link. Możesz natomiast zaprezentować się jako znawca tematu, specjalista, ktoś kto być może wniesie nieco świeżości w blog autora prezentując inne podejście.
To Twoja wiedza jest tutaj kluczem, najcenniejszym towarem, który możesz sprzedać. To dzięki komentarzom, które pomogą, odpowiedzą na pytania lub zainteresują innych czytelników możesz zyskać najwięcej.
Bogate w wiedzę treści spowodują, że zyskasz większy ruch na blogu, staniesz się bardziej rozpoznawalny w swojej niszy, a z czasem czytelnicy chętniej przyjdą do Ciebie.
Co możesz zyskać dzięki komentarzom na innych blogach?
Zalet komentowania u innych blogerów nie idzie podważyć, jednak stosując powyższe zasady skupiające się głównie na merytorycznych wpisach możesz zyskać jeszcze więcej, a przy tym nie zaszkodzić swojemu blogowi.
Co zyskujesz dzięki komentarzom:
- Rozpoznawalność Twojej marki osobistej jako eksperta
- Większy ruch użytkowników z komentowanych blogów
- Backlinki czyli linki zwrotne z innych blogów prowadzące do Twojego, ważne jest abyś zachował umiar ponieważ tak jak pisałem powyżej nadmierna ilość w którmkim czasie może odbić się negatywnie.
- Nawiązanie znajomości z innymi blogerami co w późniejszym czasie może owocować współpracą, wymiennymi wpisami gościnnymi itp.
Podsumowując, nie musisz komentować ile się da i gdzie się da, to przyniesie Ci więcej szkody niż pożytku. Kilka wpisów w komentarzach tygodniowo na blogach z twojej niszy popartych merytoryczną treścią może okazać się dla Ciebie złotym środkiem.