
Jak zrobić backup strony?
23 września 2019
Planer słów kluczowych google AdWords
27 września 2019W dzisiejszym artykule zaprezentuję moją metodę która pozwoli Ci sprawnie wybrać słowa kluczowe odpowiednie dla Twojej strony lub bloga. Jeśli chcesz w szybki i prosty sposób wybrać słowa kluczowe dla swojej strony to zapraszam do lektury.
Słowa kluczowe i frazy
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem i nie wiesz jaka jest różnica między słowami kluczowymi, a frazami to już śpieszę z wyjaśnieniem.
Na potrzeby tego artykułu załóżmy że chcesz pozycjonować sklep z odzieżą męską i damską.
Słowami kluczowymi dla takiego sklepu bedą np: koszula, spodnie, sukienka, spódnica, itp natomiast frazy to nic innego jak połączenie słów kluczowych najczęściej z przymiotnikami np:
koszula męska, spodnie lniane, sukienka w kwiaty, spódnica ołówkowa,
i to one najczęściej są wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę.
Oczywiście frazy mogą być o wiele dłuższe, a im dłuższe tym teoretycznie bardziej szczegółowe ale z tym też nie można przesadzać, nikt przecież nie wpisze w wyszukiwarkę czegoś takiego:
koszula męska żółta z niebieskimi gwiazdkami i guzikami w kształcie balonów
Wybór słów kluczowych
Po tym jak poznałeś różnicę między słowem kluczowym, a frazą pora przystąpić do wyboru odpowiednich dla Ciebie. W tym celu opracowałem prostą metodę pytań które pozwolą Ci określić słowa kluczowe które będą określać Twoją działalność.
Możesz pobrać i wydrukować sobie szablon w którym wpiszesz swoje słowa kluczowe. Pobierz PDF
Co? (sprzedaję, wykonuję)
Tutaj wpisujesz wszystkie ogólne słowa które odpowiadają na powyższe pytanie.
Przykład:
Co sprzedaję – Telewizory, Telefony, Pralki, Odzież,
Co wykonuję – Transport, Przewóz, Remont, Instalacja
Jakie, jaką? (jakie produkty sprzedaje, usługę świadczę)
W tym pytaniu dokładniej precyzujesz to co sprzedajesz lub jakie usługi świadczysz dla swoich klientów.
Przykład:
Jakie produkty sprzedaję – odzież męska, odzież damska, koszule męskie, koszule damskie, wózki dziecięce, telefony samsung, telewizory sony, pralki whrilpool itp.
Jaką usługę świadczę – remonty mieszkań, kursy fotografii, serwis laptopów, instalacje gazowe, itp.
Gdzie? (sprzedaję, świadczę usługę)
Jeżeli lokalizacja nie ma znaczenia dla Twojego biznesu nie musisz wypełniać tej sekcji. Natomiast jeżeli Twoja firma funkcjonuje lokalnie powinieneś zastanowić się z jakiego regionu chcesz pozyskać klientów i dopisać do słów kluczowych.
Dla sklepu z częściami samochodowymi mającymi również oddział stacjonarny w Poznaniu, wybrałem następujące słowa kluczowe.
Co? – klocki hamulcowe, opony, akumulatory, tarcze hamulcowe,
Jakie? – klocki hamulcowe bosh, klocki hamulcowe ATE, klocki hamulcowe Brembo, skumulatory samochodowe, opony zimowe goodyear, opony letnie goodyear
Gdzie? – klocki hamulcowe bosh Poznań, klocki hamulcowe ATE Poznań
Kolejną rzeczą po wyborze słów kluczowych będzie sprawdzenie jaką skuteczność ma każde z nich oraz ile zapytań na konkretne słowa generowane jest do wyszukiwarki, pozwoli Ci to określić ilośc potencjalnych klientów która może trafić na Twoją stronę.
Jak to zrobić dowiesz się z tego wpisu -> Planer słów kluczowych AdWords