Planer słów kluczowych google AdWords


Dzisiaj pokażę Ci jak sprawdzić ilość zapytań dla konkretnych słów kluczowych. Skorzystamy z pomocy planera słów kluczowych znajdującego się w usłudze google AdWords. Do dzieła!

Pierwszym krokiem jeśli nie posiadasz konta google adwords będzie jego założenie. Założysz je za darmo tutaj: https://ads.google.com 


Powinieneś poradzić sobie bez większych problemów, jeśli jednak gdzieś utkniesz napisz śmiało w komentarzu.

Planer słów kluczowych

Kolejnym krokiem po zalogowaniu będzie wybór wyżej wspomnianego narzędzia. W tym celu wybieramy z górnego paska „Narzędzia i ustawienia”. W kolejnym kroku z sekcji „Planowanie”„Planer słów kluczowych” (screen 1)

Planer słów kluczowych

Screen 1

Po kliknięciu powinieneś zobaczyć coś takiego:

dane wyszukiwań słów kluczowych

Wybierz opcję „Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy” pojawi się miejsce na wpisanie słów kluczowych. Możesz wpisać ich kilka oddzielając je przecinkami po zakończeniu klikając „Rozpocznij”


Zobaczysz tabelę z prognozami, jednak nie to nas interesuje. Prognozy dotyczą szacunkowych ilości wyświetleń i kliknięć kampanii, którą mógłbyś stworzyć przy pomocy Ad Words.

My chcemy dowiedzieć się ile razy dana fraza jest wpisywana w wyszukiwarkę, te dane znajdują się w zakładce „Dane Historyczne” (screen 3)

dane historyczne planeta słów kluczowych

Screen 3

W zakładce ukazanej powyżej zerknij na tabelę „Śr. miesięczna liczba wyszukiwań”. Liczby które się tam znajdują pokazują jak często potencjalni klienci wyszukują „Twoje frazy”.


Jest to niesamowicie istotna informacja która pozwoli Ci odrzucić frazy generujące mniejszy ruch. Dzięki temu skupisz się na pozycjonowaniu tych bardziej porządnych.

Dane przedstawione w tej tabeli są przedziałami liczb np.: 100-1000. Często może zdarzyć się, że słowa kluczowe mają taki sam przedział. W takim przypadku możesz cofnąć się do zakładki „Prognozy” i wspomóc się danymi z kolumny „Kliknięcia” oraz „Wyświetlenia” wybierając te bardziej „Klikalne”

Jeszcze więcej słów kluczowych

Planer słów kluczowych ma jeszcze jedną przydatną opcje. Mowa tutaj o opcji którą pominąłeś na początku –  screen nr 2 i „Poznaj nowe słowa kluczowe”


Narzędzie to na podstawie podanych przez Ciebie słów kluczowych pokaże Ci jakie inne zapytania użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Wyniki tej analizy mogą Cię niejednokrotnie zaskoczyć i wskazać zupełnie nowe frazy o których nie miałeś pojęcia.

Warto z niego skorzystać, dlatego że dla mocno konkurencyjnych i trudnych do wypozycjonowania fraz możemy znaleźć ciekawe alternatywy również generujące sporo zapytań.

Teraz kiedy już wiesz czym kierować się przy wyborze słów kluczowych nie pozostaje nic innego jak umieścić je w odpowiednich miejscach na stronie.

Gdzie umieścić słowa kluczowe i z jakich rozwiązań możesz skorzystać dowiesz się z tego wpisu.: Jak dodać słowa kluczowe na stronę. Pozdrawiam i zapraszam do dalszej lektury.

Blogujesz? Mam dla Ciebie listę narzędzi które pokochasz.

Pobierz darmowy e-book.