WordPress nie wysyła maili – funkcja mail() nie działa

Jeżeli tutaj trafiłeś to zapewne Twój wordpress nie wysyła maili i formularz kontaktowy stał się bezużyteczny. Co zrobić w takiej sytuacji? Przeczytaj w artykule krok po kroku.

WordPress nie wysyła maili – jak sobie z tym poradzić

Domyślnie wordpress, a w tym wszelkiego rodzaju wtyczki obsługujące formularze korzystają z wbudowanej funkcji mail(). I właśnie to jest przyczyną, że wordpress nie wysyła maili, dlaczego? Otóż funkcja ta często wykorzystywana jest do rozsyłania spamu.

Serwery pocztowe, mogą traktować maile wysyłane z Twojej strony jako spam. Od tak po prostu. Domyślnie usuwają wiadomości z Twojego przychodzące z formularza często nie wrzucając ich nawet do spamu.

Rozwiążesz ten problem instalując odpowiednią wtyczkę, która wysyła maila poprzez protokół SMTP.

WP Mail SMTP

To wtyczka dzięki której stwierdzenie wordpress nie wysyła maili odejdzie z zapomnienie.

Jeżeli nigdy nie instalowałeś wtyczki, dowiesz się jak to zrobić z poniższego wpisu.

https://mattbox.pl/jak-dodac-wtyczke-wordpess-wordpress-basics-5/

Po instalacji wtyczki musisz uzupełnić trochę danych dotyczących maila, z którego będą miały być wysyłane wiadomości. Sugeruję ze względów bezpieczeństwa utworzyć do tego osobny adres.

Aby przejść do ustawień wtyczki WP Mail wybierz pozycję z lewego menu w panelu wordpress, powinieneś zobaczyć coś takiego Screen1

Wordpress nie wysyła maili
Screen 1

Na wstępie w pierwszym polu Form Email podajesz oczywiście maila, który będzie wykorzystywany do wysyłania wiadomość.

Polecam zaznaczyć opcję Force From Email. Sprawia, że konfigurowany właśnie e-mail zostanie zastosowany dla wszystkich formularzy, które masz na stronie.

W kolejnym kroku uzupełnij pole nazwy maila widocznego w programie pocztowym. To pole „od:”, które zobaczy użytkownik po otrzymaniu wiadomość.

Poniżej Screen2 zobaczysz pozycję wyboru rodzaju wysyłki. To jest najistotniejszy element.

Screen 2

W zależności od dostawcy poczty: gmail, microsoft itp zaznacz odpowiedni „box”. Jeżeli korzystasz z hostingodawcy typu, nazwa.pl, zenbox, home.pl, zakładam, że większość z was tak ma – wybierasz opcję „Other SMTP”.

Pojawią się dodatkowe pola do wypełnienia Screen3, dane do nich znajdziesz w swoim panelu hostingowym.

Screen 3

Po pierwsze będziesz potrzebował, hosta SMTP oraz port który standardowo ustaw na 587, nazwę użytkownika i hasło. Kodowanie wysyłanych wiadomości ustaw na TLS.

Po drugie podaj login i hasło do maila po czym zapisz dane. Teraz pozostał nam tylko do przeprowadzenia test. W tym celu Screen 4 przejdź do zakładki Email test.

Screen 4

Tutaj wpisz adres na który ma zostać wysłana wiadomość i kliknij Send. Pozostaje sprawdzić czy wiadomość dotarła na Twój email.

Jeżeli przy konfiguracji napotkałeś jakieś problemy, napisz o tym w komentarzu. Pomogę 🙂

Blogujesz? Mam dla Ciebie listę narzędzi które pokochasz.

Pobierz darmowy e-book.