2 min. czytania

Dziś dowiesz się co to jest linkowanie wewnętrzne, jakie płyną z niego korzyści i jak się za nie zabrać tak, aby mieć z niego korzyści w postaci SEO. No to ho zobaczyć!

Linkowanie wewnętrzne – o co chodzi?

Zapewne pojęcie link nie jest Ci obce. To najczęściej linki zewnętrze czyli kierujące gdzieś w czeluści internetu do innych stron, memów, filmów, fanpage itp.

Natomiast jak sama nazwa wskazuje linki wewnętrzne kierują do strony na której się właśnie znajdujesz w inne jej miejsce. Takimi linkami wewnętrznymi jest samo menu, czy kategorie znajdujące się na blogu czy stronie. 

Ten typ linków to raczej te które są niezbędne aby użytkownik mógł przejść do innych miejsc na stronie, natomiast mówiąc o linkowaniu wewnętrznym mam na myśli takie które nie koniecznie z punktu widzenia użytkownika są ważne. Tym samym przejdziemy do kolejnego punktu, mianowicie…

Gdzie umieszczać linki wewnętrzne?

  • W treści postów na blogu lub artykułów na stronie
  • Pod treścią jako tagi
  • Pod treścią jako podobne posty lub interesujące artykuły
  • W sidebar (panelu bocznym) bloga

Jak umieszczać linki wewnętrzne

Linki umieszczone w tekście nie są po prostu wstawianymi adresami URL, są to tak zwane anchor links czyli linki zawierające anchor text.

Wiem, wiem, nieco technicznej wiedzy na temat zwykłego linka ale poniżej wytłumaczę Ci dokładniej.

Anchor text to po prostu podlinkowany tekst po którego kliknięciu przeniesie Cię pod podany wcześniej adres.

Wracając do tego jak umieszczać takie linki.

Załóżmy, że piszesz aktualnie artykuł o najbardziej charakterystycznych daniach kuchni włoskiej(moja ulubiona) i pojawia się spaghetti carbonara. Ty natomiast dobrze wiesz, że masz na swoim blogu artykuł jak przyrządzić świetną carbonarę. Linkujesz więc z aktualnego artykułu do tego z przepisem carbonary.

I teraz najważniejsze, jeżeli pozycjonujesz swój artykuł na frazę „jak przyrządzić świetną carbonarę” to powinien linkować do artykułu z anchor textem „jak przyrządzić świetną carbonarę”.

Czyli w tym wypadku do słowa „jak przyrządzić świetną carbonarę” podlinkować poprzedni artykuł. Nazwa się to linkowaniem wewnętrznym wstecznym, czyli do starszych artykułów.

Istnieje również odwrotność tego działania która również jest skuteczna jak nie skuteczniejsza, mianowicie stare artykuły linkują do nowych.

Tak link z anchor tekstem „Jak pisać teksty pod SEO” w tekście wygląda u mnie na blogu:

linkowanie wewnętrzne

WAŻNE!

Coś przed czym pozycjonerzy przestrzegają i ja zrobię to również to używanie anchor textu „Tutaj”. Na pewno się z tym spotkałeś na niejednej stronie gdzie autor piszę: 
„…a przepis na pyszną włoską pizzę możesz zobaczyć tutaj”.

Linkując do przepisu słowo tutaj jest mega błędem, bo taki link wzmacnia słowo tutaj, a nie to na które chcielibyśmy się pozycjonować. Pod żadnym pozorem tak nie rób 🙂

Innym przykładem umieszczania linków wewnętrznych jest np.: umieszczenie poniżej tekstu wpisu propozycji artykułów powiązanych tematycznie.

Blogujesz? Mam dla Ciebie listę narzędzi które pokochasz.

Pobierz darmowy e-book.