Jak pisać teksty pod SEO

Tekst trzymający się pewnych zasad to podstawia dobrego pozycjonowania. Jeżeli chcesz poznać te zasady i nauczyć się jak pisać teksty pod SEO to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Jak pisać pod teksty SEO aby nie przesadzić?

We wszystkich dziedzinach popadanie ze skrajności w skrajność nie jest niczym dobrym, podobnie jest z pisaniem testów pod SEO. Zapamiętaj że w pozycjonowaniu nie ma drogi na skróty, wszelkie złote rady które dadzą Ci pierwszą pozycję w miesiąc to bzdura. Dlatego tak ważne jest pisanie w sposób naturalny i przede wszystkim dla użytkownika który czyta Twój tekst. Co składa się na taki tekst i jak pisać teksty pod SEO przeczytasz poniżej, zapraszam do lektury.

Nagłówki HTML i tytułowanie w tekście

Tytuł to pierwsze miejsce w którym powinieneś umieścić swoją frazę kluczową, to on definiuje o czym będzie artykuł. Daje drogowskaz zarówno użytkownikom jak i robotom indeksującym.

Tytuł wpis lub stronę stosujemy najczęściej nagłówek H1 wskazując na jego największą ważność w hierarchii tekstu.

Nagłówki HTML – zróżnicowanie w kodzie HTML wielkości i ważności tekstu. Traktowane są przez roboty google od tych najwyższego poziomu H1 do najniższego H7.

Ja stosuję w tekstach maksymalnie trzy poziomy hierarchii od H1 dla tytułu, H2 dla śródtytułów i H3 dla dodatkowych nagłówków wyróżniających. Jeżeli chodzi o zastosowanie frazy kluczowej to oprócz tytułu wpisu możesz również 1 lub 2 razy użyć jej w tytułach niższej hierarchii. Polecam umieścić frazę w formie odmienionej.

Pamiętaj również aby to co piszesz pod tytułem było zgodne z nim, przez to tekst nie będzie wydawał się sztucznie naszpikowany słowami kluczowymi.

Słowa kluczowe w tekście

Może zabrzmi to nietypowo, ale pisząc tekst nie skupiaj się na słowach kluczowych. Jeżeli piszesz na temat to słowa kluczowe same pojawią się w tekście. Pamiętaj o odmienianiu frazy, nie musisz pisać jej cały czas tak samo, roboty Google potrafią rozpoznać odmianę.

Po zakończeniu pisania możesz sprawdzić czy frazy kluczowe nie pojawiają się za często lub za rzadko i dokonać korekty. Miejscami warto pogrubić tekst frazy, jednak nie przesadzaj z tym. Wystarczy zrobić to raz maksymalnie dwa razy na cały tekst.

Jeżeli chodzi o ilośc występowania słowa kluczowego w tekście to powinna zawierać się w przedziale 0,5–2,5%. Wtyczka Yoast SEO sprawdzi za Ciebie tą ilość – polecam ją zainstalować jeżeli jeszcze jej nie masz.

Grafika w tekście

Tworząc tekst nie zapomni o dodaniu do niego zdjęć. Obrazki użyte w tekście są świetnym miejscem do użycia słów kluczowych. Wszystko to za sprawą atrybutów alt które możesz dodać do zdjęcia. Jeżeli nie wiesz jak skorzystać z altów i dodać słowa kluczowe do grafiki, sprawdzisz to w tym artykule: Co to jest atrybut alt i jak dodać do grafiki słowa kluczowe

Linkowanie

Jeżeli tworzysz bloga dobrze wyrobić sobie nawyk dodawania linków wewnętrznych. Spełniają one dwie bardzo ważne role, po pierwsze roboty google indeksując stronę będą mogły w bardzo łatwy sposób przejść do kolejnych zasobów.

Po drugie niemniej ważne jeśli nie ważniejsze, Twoi czytelnicy będą mogli szybko odnaleźć artykuły które być może ich zainteresują. Oni otrzymają wartościową treść, a Ty zatrzymasz ich dłużej na swojej stronie.

Czytelność tekstu

Pisząc artykuły, wpisy lub inne teksty dla swoich użytkowników pamiętaj o ich czytelności. Unikaj ścian tekstów których już na sam widok nie chce się czytać. Rozdzielaj tekst akapitami, śródtytułami, wypunktowaniami. Zachęcaj użytkownika do czytania atrakcyjnymi tytułami ale nie stosuj click baitów.

Podsumowując dobry tekst SEO to nie tylko naszpikowany słowami kluczowymi wpis. Google coraz bardziej promuje artykuły, które rzeczywiście spełniają swoją rolę i służą użytkownikom.
Sztucznie tworzone pod pozycjonowanie blogi i artykuły odejdą w zapomnienie pozostawiając tylko te które są najbardziej wartościowe.

Pamiętaj o tym i kieruj się przede wszystkim zasadą zdrowego rozsądku. Pozdrawiam i do następnego razu.

Blogujesz? Mam dla Ciebie listę narzędzi które pokochasz.

Pobierz darmowy e-book.