Programy do organizacji pracy

Programy, aplikacje i narzędzia dzięki którym Twoje blogowanie stanie się łatwiejsze, a część zadań będzie wykonywać się automatycznie. Zainteresowany? Zapraszam w nowym roku na temat, który idealnie wpasowuje się w postanowienia noworoczne.
Programy do organizacji pracy dla blogera i nie tylko
Zapewne doskonale wiesz jak szybko jest wstanie minąć doba kiedy masz coś ważnego do zrobienia, a uczucie czasu przelatującego przez palce wcale nie jest niczym przyjemnym. Jest jednak na to sposób, a tak naprawdę kilka.
Nie łudź się jednak, że znajdziesz tutaj rozwiązanie które pozwoli Ci na słodkie opierdzielanie się, oczywiście zyskasz trochę czasu aby odpalić Playstation ale nie aż tyle 😉
Podchodząc do tematu trochę poważniej. Jeżeli konkretna aplikacja lub progam są wstanie zaoszczędzić mi kilka – kilkanaście minut w ciągu dnia to uważam, że warto z nich skorzystać. Małe wartości w ciągu dnia przekładają się na większe tygodniowo, miesięcznie rocznie dlatego warto o tym pomyśleć.
Poniżej przedstawiam Ci programy do organizacji pracy, które uznałem za najbardziej przydatne. Niektóre narzędzia dublują swoją funkcjonalność ale dzięki temu będziesz mógł sam wybrać to które Tobie odpowiada najlepiej.
Organizacja pracy
Rozpocznę od programów do planowania pracy. Jeżeli dopiero zaczynasz blogowanie to uwierz mi bez tego ciężko Ci będzie ogarnąć wszystkie jego aspekty. O ile na początku bez jasnego planu da się jakoś funkcjonować o tyle później nie ma takiej opcji.
Uwierz mi jeżeli już na początku zaplanujesz sobie pewne etapy, będziesz rozwijał się szybciej i sprawniej. Jeżeli chodzi o planowanie i organizacje to moim zdanie nie ma lepszego miejsca niż kalendarz.
Kalendarz OSX

Jest to nic innego jak wbudowany w system operacyjny kalendarz, którego używam do planowania codziennych zadań, z podziałem na tygodnie.
Zadania dzielę na kategorie pod kątem kolorystycznym, jest to super sprawa ponieważ z czasem nasz mózg skojarzy konkretny rodzaj zadań z kolorem. Ten prosty zabieg niesamowicie ułatwia poruszanie się po kalendarzu.
Korzystanie z niego rozpocząłem dopiero niecały rok temu, stwierdzam teraz, że o dużo za późno. Pomyśleć, że wcześniej wszystko zapisałem w papierowej wersji kalendarza, wpis na ten temat znajdziesz nawet na blogu.
Google Calendar
Jeżeli korzystasz z komputera z windowsem to jako alternatywy możesz używać kalendarza od Google, działa bardzo podobnie do tego, który opisałem powyżej.
Podobnie jak kalendarz od apple może zostać zsynchronizowany z telefonem, co nie ukrywam pozwala planować gdziekolwiek jesteś.
Organizacja social mediów
Nie jest tajemnicą, że dla blogerów istotnym źródłem pozyskania czytelników bloga są social media. Z czasem odkryjesz, które z kanałów społecznościowych wpisują się w charakterystykę tematu o którym piszesz, a ja z doświadczenia podpowiem Ci że będzie ich napewno kilka.
W tym miejscu dochodzimy do kwestii organizacji social mediów, z pomocą przychodzą nam programy do organizacji wielu kanałow mediów społecznościowych.
Buffer

Genialne narzędzie pozwalające zaoszczędzić mnóstwo czasu. Dzięki niemu możesz zaplanować kampanię w różnych social mediach używając jednego przejrzystego kalendarza.
Po dodaniu konkretnych postów, zdjęć Buffer sam umieści je w mediach społecznościowych dokładnie z zaprogramowana datą. Można powiedzieć, że działa jak planet postów Facebooka tyle że pozwala zaplanować działanie dla większej liczby social mediów.
W burgerze zaplanujesz działanie swoich social mediów na takich kanałach jak: Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linked In.
Hootsuite
Zasada działania programu jest taka sama jak w przypadku Buffer’a. Hootsuite jest nieco droższy ale za to bardziej rozbudowany, pozwala na zaplanowanie postów na Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linked In oraz Youtube.
Zarządzanie projektami
Jeżeli przy blogowaniu współpracujesz w kilkoma osobami, np. Grafikiem, Copy writerem to przyda Ci się program do zarządzania projektami. Dzięki temu wymiana informacji między Tobą a poszczególnymi osobami w zespole będzie bardziej przejrzysta.
Asana
Rozbudowane narzędzie do zarządzania projektami, nawet w swojej darmowej wersji spokojnie spełniło moje oczekiwania.
Pozwala na tworzenie list zadań z określonym terminem wykonania, przypisywanie użytkowników oraz priorytetu danego zadania. Do każdego zadania masz możliwość wysyłania wiadomości w formie czatu, dodatkowo jeżeli aktualnie nie jesteś zalogowany otrzymasz powiadomienie na maila.
Listy wyglądem przypominają nieco te które możesz zobaczyć w Trello, jednak Asana zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu.
Slack
O Slacku miałem okazje już kiedyś pisać, świetnie sprawdza się jako komunikator do pracy nad konkretnym projektem i wymiany informacji w zespole. Nie znajdziesz w nim miejsca na planowanie konkretnych zadań w projekcie, chociaż na siłę można zrobić i to 🙂
W każdym razie nie polecam go jako narzędzia do planowania pracy, a raczej do dzielenia się informacjami na temat postępu prac.
Dodatkowym atutem Slacka jest integracja poprzez API z różnymi platformami, takimi jak Dropbox, Dysk googole, outlook itp. Ponadto możesz pisać własne skrypty które będą wyświetlać w nim określone informacje.
Zapisywanie pomysłów i notatek
Aplikacji do tego jest wiele aczkolwiek dla mnie król jest tylko jeden i jest to Evernote.
Evernote
Używam go już od dawna i nie zamierzam narazie zmieniać na cokolwiek innego. Tworzenie notatników, notatek jest tak intuicyjne że poruszanie się po Ervernote to sama przyjemność.
Evernote posiada również aplikację, która jest zsynchronizowana z wersją desktop co pozwala zapisywać pomysły w każdej chwili.
Dla mnie evernote to baza moich tematów na bloga wraz z pomysłami jego rozwoju. Ponadto wrzucam tam interesujące mnie linki, artykuły i blogi które warto przeczytać.
Tak jak wspomniałem na początku, programy do organizacji pracy powinny stać się Twoim sprzymierzeńcem przy tworzeniu lepszego bloga. Korzystając z wyżej wymienionych narzędzi będziesz wstanie zaoszczędzić sporo czasu i przeznaczyć go na wdrażanie nowych pomysłów. Wszystkiego dobrego w nowym roku 2021! 🙂